FAQ – Ofte stillede spørgsmål.

På denne side har vi samlet svaret på en lang række af de ofte stillede spørgsmål modtager.

Hvad hvis jeg har flere end 150 bilag om året?

Det er stadig billigt selvom man har flere end 150 bilag om året.

Det koster kun 900 kr for ekstra 100 bilag. Så hvis man eksempelvis har 250 bilag om året, så er prisen fortsat kun 4390 kr ( 3490 kr + 900 kr).

Hvad er forskellen på eBogholderen og et regnskabsprogram som f.eks. Dinero ?

Det er to vidt forskellige ydelser du sammenligner.

Vores service er langt mere omfattende.

Dinero, Billys, Economic mv. er regnskabsprogrammer hvor du selv skal lave arbejdet.

Du skal selv uploade, indtaste, bankafstemme og kontere dine bilag.

Og der ingen indberetninger eller årsafslutning med i deres service, det skal du selv eller din bogholder lave efterfølgende.

Til forskel fra dette, er eBogholderen en fuld regnskabsservice hvor vi klarer alt for dig, inkl. Momsindberetninger, skatteregnskab og Indberetning til myndighederne.

Og for alt dette betaler du kun små 1500 kr mere end du gør for Dinero Pro, hvor du selv skal lave alt arbejdet

Hvordan er jeres bogholdere certificerede?

Certificeringen kan komme i forskellige varianter.

En del af vores bogholdere har en Cand. merc aud. Over 20% af vores bogholdere har været hos en af de 4 store firmaer. Et par stykker har endog været hos Deloitte, ligesom du også ser ud til at være.
Men som minimum er de blevet godkendt og registreret af en af de to store brancheforeninger, der dels kræver flere års dokumenteret erfaring, men også kræver en anbefaling fra en registreret eller Statsautoriseret revisor.

Endelig udfører eBogholderen selv også en bred testning af alle vores kandidater, før de bliver tilknyttet eBogholderen.

Fælles for alle vores bogholdere er, at de har mange års erfaring med håndtering og rådgivning af små virksomheder.

Laver i også gennemgang af regnskabet hvis man køber årsafslutningspakken?

Med Årsafslutningspakken tager vi udgangspunkt i kundens eksisterende bogføring, og hjælper med at beregne virksomhedens skatteregnskab og indberetning til myndighederne. Vi foretager ikke gennemgang af bogføringen, og Årsafslutningspakken skal ikke forveksles med Revision eller gennemgang. Den er udelukkende en service til folk der selv laver deres bogføring og ønsker hjælp med den sidste del og indberetning til myndighederne.

Skulle man ønske en gennemgang af regnskabet, så foreslår vi i stedet for at man vælger Plus Pakken, hvor vi foretager al bogføring, og dermed kan man sikre sig at bogføringen bliver udført af professionelle bogholdere. For de mindste virksomheder er forskellen i pris mellem Årsafslutningspakken og Plus Pakken mindre end 1.000 kr

Jeg har en webshop med mange handler om dagen, er I så stadig billige?

Det behøver ingenlunde at blive dyrt. Vi har mange webshops som kunder, og i disse tilfælde sender de os opsamlede salgsoversigter fra webshoppen periodevist, eksempelvis månedligt eller ugentligt.

Disse salgsoversigter tæller typisk kun som ét bilag, selvom der kan være flere hundrede underliggende salg. Og så er vi pludselig ekstremt billige.

Hvis du gerne vil høre mere om hvordan vi kan lave billig og god bogføring for din webshop, så send os venligst dit telefonnummer, og vi vil kontakte dig snarest.

Håndterer I også Lønsum / Lønsumskunder?

Vi håndterer også lønsumskunder. Vi laver regnskab for mange behandlere og lignende beskæftigede, der er momsfritaget, og har god erfaring med lønsum.

Send os en besked med dit nummer, og vi vil kontakte dig hurtigt til en uforpligtende snak om vores ydelser.

Laver I også revision?

Det behøver ingenlunde at blive dyrt. Vi har mange webshops som kunder, og i disse tilfælde sender de os opsamlede salgsoversigter fra webshoppen periodevist, eksempelvis månedligt eller ugentligt.

Disse salgsoversigter tæller typisk kun som ét bilag, selvom der kan være flere hundrede underliggende salg. Og så er vi pludselig ekstremt billige.

Hvis du gerne vil høre mere om hvordan vi kan lave billig og god bogføring for din webshop, så send os venligst dit telefonnummer, og vi vil kontakte dig snarest.

Er lønadministration en del af jeres pakker?

Hvis du mener i forhold til bogføring af lønsedler, så er det inkluderet i prisen, og koster ikke ekstra.

Hvis du mener om vi har en service, til at administrere lønnen i et lønsystem, og sørge for udarbejdelse af lønsedler og indberetninger til SKAT mv., så er svaret JA.

Vi tager 149 kr per medarbejder per måned, efter opstart.

I hvilke byer kan jeg bruge eBogholderen?

Vi dækker kunder over hele landet.

Da vi modtager alle bilag via email eller vores smarte app, er der ingen problemer med at blive kunde hos, ligemeget hvor du holder til.

Alle kunder hos eBogholderen får tildelt en fast kontaktperson og en personlig bogholder, som man altid kan kontakte hvis man har spørgsmål eller lignende.

Hvis du er interesseret i at høre mere om vores service, så kontakt os på 91 11 11 97, eller send os en besked med dit telefonnummer, så vil vi kontakte dig snarest til en uforpligtende samtale

Kan I bogføre i mit regnskabssystem?

Vi bogfører i vores eget effektive og optimerede regnskabssystem, hvilket er medvirkende til at vi kan holde priserne nede.

Samtidigt har det den fordel at du selv helt kan spare omkostningen til et separat regnskabssystem såsom “Dinero”, “Economic” eller lign.

Skulle du alligevel ønske at bevare dit regnskabssystem, eksempelvis til fakturering, så er det ikke noget problem.
Du skal bare sende os en kopi af dine fakturaer når du sender ud til dine kunder, så har vi hvad vi skal bruge til bogføringen?

Klare i også Indberetning til SKAT, assistanceerklæringer til SKAT og Erhvervsstyrelsen?

Plus Pakken er en fuld service, således at vi også håndterer de nødvendige indberetninger. Så med Plus Pakken er det også inkluderet i prisen, at vi indberetter til SKAT for dig.

For selskaber er også inkluderet elektronisk indberetning til Erhvervsstyrelsen, og for Enkeltmandsvirksomheder er inkluderet indberetning af den personlige selvangivelse.

Hvis du gerne vil høre mere om vores service er du velkomment til at ringe til os på 91 11 11 97, eller sende os en besked med dit nummer, så kontakter vi dig til en uforpligtende snak.

Hvordan ved I at I er den billigste bogholder i Danmark?

Vi kan selvfølgelig ikke sige med 100% sikkerhed at vi altid er de billigste, men fordi vi har prisgaranti, vil vi matche ethvert offentligt tilgængeligt tilbud for en tilsvarende ydelse.

På den måde mener vi godt at vi kan stå inde for at vi er Danmarks billigste bogholder.

Men selvom vi har prisgaranti, har der hidtil ikke været nogen der er kommet med en lavere pris for den samme ydelse som vi tilbyder.

Hvorfor er det vigtigst at være den billigste?

Det er ikke vigtigst at være billigst, men derimod at prisen er rigtig.

Og vi mener at alt for mange betaler for meget for deres regnskabsydelser.
Det er en af grundene til at vi har lavet eBogholderen, således at selv de mindste virksomheder kan får kompetent regnskabsservice til en pris der giver mening for dem.

Derudover sætter vi også en ære i at vores kunder ved hvad vores priser er på forhånd, og har accepteret dette, så er der ingen overraskelser senere

Håndterer i også VSO og KAO?

Vi kan med glæde informere dig om at vi både håndterer virksomhedsskatteordningen (VSO) og Kapitalafkastordningen (KAO). Det koster kun 1000 kr pr år at inkludere disse skatteberegninger i din pakke.

Hvis du gerne vil høre mere om vores VSO og KAO service, så kan du ringe til os på 91 11 11 97, eller sende os en besked med dit nummer, så vil vi kontakte dig snarest til en uforpligtende samtale.